Stalde og priser

Priser pr. 1. maj 2024

SIR tilbyder opstaldning i lyse stalde og i sikre omgivelser under ansvar af fagpersonale. Hestene opstaldes i rummelige bokse, mange med oplukkeligt vindue. Hestene står på halm eller spåner/ piller og der fodres med et kvalitetsfoder fra HorseLux og Equsana tre gange dagligt, derudover kan grovfoder-ordning tilkøbes. SIR råder over 63 bokse fordelt på seks forskellige stalde. De forskellige priser kan ses herunder:

Bokstype

Boks i stald 1 (Stald Sinnerup) 2.910 kr./md.

Boks m/vindue i stald 2, 4, 5 eller 6 2.800 kr./md.

Bokse u/vindue i alle stalde 2.670 kr./md.

Depositum for boks.  1400 kr

Depositum for nøgleboks til hestepas (der udleveres 2 nøgler)        500 kr

Prisreduktion:

Prisreduktion for pony i stald 2, 4 og 5 :

Kat. 1 - dog ikke de store bokse i stald 5: 200 kr./md.

Kat. 2 og 3 - dog ikke de store bokse i stald 5: 250 kr./md.

Prisreduktion for selvudmugning i stald 6: 250 kr./md

Rabat for selvudmugning for spåner i stald 1,2, 4 og 5:  250 kr./md

Alle bokse er med halm, medmindre der ønskes spåner/ piller.

Tillæg

Pristillæg på spåne- og pillebokse:

Opstart (første måned) 550 kr.

Efterfølgende (2 pakker pr. uge) 300 kr./md

Prisreduktion ved eget foder på 150 kr./måned (dog kun med dyrlægeerklæring).

Ønsker man, at der fodres med et havrefrit produkt, kan dette tilkøbes til en merpris på 165 kr./måned.

Prisreduktion hvis man har flere bokse: Første boks er til fuld pris. Rabat på 250 kr. for efterfølgende bokse.

Wrapordning

SIR giver wrap alle ugens dage, incl. i weekender og ferier. Enkelte ændringer kan forekomme.

SIR vejer den daglige portion af i 2 Ikea-poser (eller lignende), som gives morgen og når der lukkes af i staldene om aftenen. Ønsker du at give noget i løbet af dagen tages det fra poserne.

Pris - Wrap
90 kr./kg./md

Eks:
3 kg. om dagen (3 kg./dg. x 90 kr./kg./md.)     270 kr.

5 kg. om dagen (5kg./dg. x 90 kr./kg./md.)   450 kr.

Pris - Frøgræs - så længe lager haves
55 kr./kg./md

Eks:

3 kg. om dagen (3 kg./dg. x 55 kr./kg./md.)     165 kr.

5 kg. om dagen (5kg./dg. x 55 kr./kg./md.)   275 kr.

Tilmelding/ afmelding/ ændring skal ske senest den 15. i måneden før.

Reservation af bokse

Tidspunktet for hestens/ponyens tilbagekomst oplyses ved afrejse. SIR kan disponere over pladsen til anden side i den periode, hvor pladsen er reserveret, men den vil være til rådighed for ejeren fra den oplyste returneringsdato.

Reservationstype     Pris

Nummereret boks 900 kr.

Unummereret boks 750 kr.

Bemærk; betaler man kun for reservation af boks (og altså ikke for en fuld boks) har man ikke adgang til at benytte SIR´s faciliteter. Det betyder, at vil man ride på SIR i perioden, skal man købe halkort.

Generelt

Ønsker du at have din hest/ pony opstaldet på SIR, så kontakt Eva Iversholt; mobil 21 48 61 59 eller Helle Knop; mobil 23 64 37 56 for at høre mere om mulighederne. Opsigelse, reservation eller ændringer bedes meddelt pr. e-mail til kasserer@silkeborgrideklub.dk og med en frist på løbende måned + 30 dage.

For alle, som modtager undervisning, har hest/pony opstaldet i SIR eller er udefra-kommende ekvipager der bruger af faciliteterne i SIR gælder, at medlemskab i SIR er obligatorisk.

Udmeldelse af SIR kan kun ske skriftligt til bestyrelsen senest med en måneds varsel til d. 1 april.

Det er mulighed for at bidrage med hjælp i stalden med fratræk opstaldning eller undervisning. For interesse kontakt Eva Iversholt eller Helle Knop.