Ridelejr på SIR 2024

Lejr 1: Uge 27 (1. juli - 5. juli)

Lejr 2: Uge 32 (5. august - 9. august)

Tilmelding til Ridelejr 2024 - tilmeldingsskema

Kunne du tænke dig en uge med dressur, spring, ponygames, skovture, masser af ponyhygge og nye veninder? Så er ridelejr på SIR lige noget for dig!

Silkeborg Rideklub ligger omkranset af skove og har alle faciliteter, der kræves på et moderne ridecenter. Vi har mange års erfaring med at afholde sjove og hyggelige ridelejre for børn i alle aldre.

Vi har ponyer i alle størrelser og temperamenter. På ridelejren får du din egen pony, du skal dele med én anden deltager. Det er jeres opgave at være med til at passe, pleje og ride ponyen i løbet af ugen. Du er også meget velkommen til at medbringe din egen hest eller pony.

På ridelejren rider vi ca. to gange om dagen. Vi rider både dressur, spring, ponygames og ture i skoven. Det er lige meget, om du er nybegynder eller rutineret - vi inddeler rytterne i hold efter niveau og underviser efter, at lige præcis du skal blive bedre til at ride.

Når vi ikke rider, er der en masse andre aktiviteter: striglekonkurrence, lagkageløb eller skattejagt, rundbold, springkonkurrencer uden hest, undervisning i teori og sikkerhed, og så skal vi også en tur ud af huset (der skal derfor medbringes lidt lommepenge til slik og is)Hvis vejret tillader det, er poolen sat op. Om aftenen hygger vi os med bål, film eller lege.

Vi bor i telt minimum to og to sammen under trygge forhold. Sikkerhed og fællesskab kommer i første række. Der er tre daglige måltider med sund og børnevenlig kost og mellemmåltider med frugt, kiks eller kage.

En ting er i hvert fald helt sikkert: Du kommer ikke til at kede dig!

Tilmelding:

Alle børn i alderen 7-17 år kan tilmelde sig. Du behøver ikke have redet før - det lærer vi dig.

Priser:

På elevpony: 2800 kroner

På egen pony/hest opstaldet på SIR: 2100 kroner

Medbringende egen pony/hest udefra: 3000 kroner

1. rate på 1000 kr betales ved tilmelding. 2. rate betales senest d. 24. juni (for ridelejr 1) og d. 29. juli (for ridelejr 2)

Tilmeldingsfrist: 6. juni på mail: sir@silkeborgrideklub.dk og betaling af 1. rate i shoppen på www.silkeborgrideklub.dk

Af praktiske grunde er deltagerantallet begrænset. Tilmeldingerne registreres og bekræftes i den rækkefølge de indsendes (når tilmelding og 1. rate er registreret). Overskydende tilmeldinger må afvises. Med bekræftelsesmailen modtager du afleverings- og afhentningstidspunkt, pakkeliste, betalingsinformationer og andre praktiske oplysninger.

Har du yderligere spørgsmål? Så send en mail til Helle Knop på sir@silkeborgridklub.dk  eller ring på 23643756.

Tilmelding til Ridelejr 2024 - tilmeldingsskema